« Home | KING KONG...BEST FILM OF THE YEAR 2005 » | THE OMEN TRILOGY.....FILEM 3 DEKAD LALU! » | NARNIA..........LAYANNNNNNNNNNNNN JER » | AEONFLUX....VERY AKAK2 PUNYER MOVIE! » | LAMANYER TAK UPDATE..DAH BERSARANG NI! » | PONTIANAK HARUM SUNDAL MALAM 2...KEMBALIKAN HIDUPKU » | MISS WORLD 2005....VoTe 4 Me!!! » | MADONNA....LATEST ALBUM 2005 » | HARRY POTTER AND THE GOBLET OF FIRE » | MISS EARTH 2005....... » 

Monday, December 26, 2005 

PREVIEW : DiNa_CiNTa DaTaNG LAGi

Inilah cover debut album DINA-CINTA DATANG LAGI....
I ni merupakan fan Dina semasa MI,dan teruja sgt nak dapatkan album gadis comel ni,yang dikatakan "music" lain daripada yang lain...dan i pasti dina akan memberikan yang terbaik utk abum sulung beliau,tambahan pula bile mendengar 1st single dina "cinta datang lagi" yang cukup catchy dan funlah,mmg layan bile dgr lagu dina tuh.
So i telah pun mendapatkan album ini dengan HARGA RM30.50,dengan 10 tracks,dimana 8 lagu baru,then 2 cover version lagu "kali pertama" dan juga "Dalam air ku terkenang Wajah".
Dina sememangnya cukup berbakat,dimana beliau mempunyai tone suara yang germersik dan cukup merdu,TAPI bile i mula mendengarkan album sulung beliau,apa yang dapat i katakan KECEWA teramat sgt dengan kualiti suara,lagu dan juga susunan muzik yang terdapat dalam album ini,langsung tak menunjukkan bakat dina dan juga kesungguhan syarikat rakaman untuk membawa dina ketahap yang membanggakan dan i telah putarkan byk kali,dan i sedar bile dikatakan album ini lain dr yang lain..tapi apa yang yang menjadikannya lain dr yang lain?...i pun tak sedar,tapi pada pendapat i,sukar untuk melekat dihalwa telinga i...dan i cuba sedaya upaya meletakkan dina ditempat sepatutnya,tapi bila org disekeliling i juga bercakap..agak membosankan.
1st,bile i dgr lagu cinta datang lagi,memang best,dan mmg i suker groove lagu tuh,but bile tiba lagu kedua,dan mcm lain sikit bunyinyer,macam lagu tak siap,kelam kabut,suara dina tak dgr...dan tak sikit pun melekat ditelinga i..hinggalah ke track akhir....ia nyer berlalu dengan agak mengecewakan kecuali lagu cover version P.RAMLEE.
I rase tak adil buat DINA,i merasakan beliau cukup berbakat,dan i taknak bakat beliau sia2 dengan penghasilan yang sekadar "melepaskan batuk ditangga".Apa2pun Tahniah buat DINA,akhirnya mempunyai album dan bernasib baik drpd bintang realiti lain,yang pastinyer masih terkapai2 mencari ruang dan i amat sedih dengan IDAYU AF3,kerana beliau mempunyai suara yang cukup hebat but sayang beliau disia2kan.
Kepada DINA,all the best....ini adalah pendapat i dan harap dimaafkan kalu pendapat i bercanggah dengan pendapat org lain mengenai album DINA ini.
P/S - Dina sepatutnya rakam lagu2 lama mcm DAYANG,mesti boom,sebab dina mmg bagus utk projek sebegitu..