« Home | PREVIEW : DiNa_CiNTa DaTaNG LAGi » | KING KONG...BEST FILM OF THE YEAR 2005 » | THE OMEN TRILOGY.....FILEM 3 DEKAD LALU! » | NARNIA..........LAYANNNNNNNNNNNNN JER » | AEONFLUX....VERY AKAK2 PUNYER MOVIE! » | LAMANYER TAK UPDATE..DAH BERSARANG NI! » | PONTIANAK HARUM SUNDAL MALAM 2...KEMBALIKAN HIDUPK... » | MISS WORLD 2005....VoTe 4 Me!!! » | MADONNA....LATEST ALBUM 2005 » | HARRY POTTER AND THE GOBLET OF FIRE » 

Tuesday, December 27, 2005 

PREVIEW 2 : NIKKI_MaHaRaNI

Nikki.....muncul dengan debut album "MAHARANI".....great album!go girl

Kali ini pula,i nak previewkan ALBUM SULUNG NIKKI,iaitu "MAHARANI",baru 3 hari i mendapatkan album ini,minggu ini i telah dapatkan 2 album dr finalis MI,yang lepas DINA.

SALAH satu sebab i ingin memiliki album ini,ialah nikki mempunyai suara yang hebat,dan ader tempias MARIAH CAREY,dan kebolehan beliau membuat suara halus tuh ( i tak tahu namanyer..sorry ) yang kebiasaannya dibuat oleh MARIAH CAREY dan tak silap IDAYU AF3 juga berupaya membuat suara sebegitu.SEBAB ke-2,beliau adalah artis sulung NING BAIZURA,dan setahu i lah,kalu NING buat album,mesti beliau akan buat dengan teliti dan memenuhi citarasa pendengar sebagaimana kejayaan besar album beliau "ERTI PERTEMUAN",dan i berharap beliau akan memberikan yang terbaik untuk NIKKI pula.

So dengan harga RM29.90,dengan 2 cd,...cd1,track original ( 12 lagu baru ),2nd cd..ialah abum remix,tak ramai artis yang mempunyai album seperti ini,mmg berbaloi,dan cd berwarna emas yang cukup menarik.....1st time tgk cd emas camtuh,curlasssssssssst..siap ader bentuk kucing lagik..haruss mengiawwww je..ahakss.

BILE i mendengar keseluruhan album NIKKI-MAHARANI,apa yang boleh i katakan CUKUP HEBAT bagi artis baru macam NIKKI,bukan sahaja suara nikki yang lain dari yang lain,bagi i cukup bagus dr segi tone...ader part tu ala2 versi mariah carey nyanyi bahasa melayu lah..mmg meletop,dan juga LAGU2 dan lirik yang cukup bagus,dr susunan muzik dan juga kualiti bunyi yang pada i cukup baik.

MULA dengan track 1,iaitu imaginasi...hinggalah ketrack akhir iaitu caramu...bagi i,inilah album yang seharusnya dimiliki oleh semua orang,CUKUP BERBALOI,bukan saja dr segi harga,malah lagu2 nya yang sememangnya bagus..opss,CUKUP BAGUS!

Bukan nak memuji nikki tanpa sebab,tapi itulah hakikatnya,malah jika diberi peluang,pasti nikki akan setanding dengan mentornya NING BAIZURA...dan tahniah buat NING,kerana berjaya membentuk dan melahirkan artis seperti nikki,yang penting percaya pada bakat gadis kadazan ini.

DENGARKAN track-aku maharani,hey hey,caramu,pinta,julangan permata...yang sememangnya boleh membuai perasaan dan enjoy dengan lagu2 tersebut dan jangan terperanjat jika terdengar suara iras2 mariah carey didalam lagu2 tersebut.TAHNIAH NIKKI........cukup meletakkan anda sebagai artis baru terbaik AIM nanti.

P/S - belilah album ini..pastinya anda tak menyesal.....believe me!